KUNDEINFORMASJON
Opplysninger du gir til oss vil ikke bli gitt videre og er bare tilgjengelige for personer tilknyttet oss. Du kan når som helst be om at opplysninger om deg slettes. I forbindelse med bestillingen, godtar du at vi lagrer og bruke informasjonen din. Vi gjør dette for å oppfylle våre forpliktelser overfor deg. Vi dokumenterer også all kommunikasjon vi har med deg via e-post, for å kunne tilby tjenesten som du forventer av oss.
Salgsbetingelser for Varmepartner AS (831 774 622):
1. Innledning
Hvis ikke annet er avtalt skriftlig mellom partene gjelder disse alminnelige betingelser.
2. Tilbud
Tilbud er gjeldene i 14 dager. Prisene er basert på tilbudsdagens priser. Ved endring av priser fra leverandør, valutakurser, fraktkostnader, toll, importutgifter og andre avgifter, frem til leveringsdato, har selger adgang til å regulere prisene. Ordrebekreftelsen er vedtatt dersom kjøper ikke straks gjør innsigelser.
3. Kvalitet
Hvis ikke annet er avtalt, leveres varer med alminnelig handelskvalitet. Dersom kjøper ønsker en spesiell kvalitet, må kjøper oppgi dette skriftlig ved bestilling. Kjøper har selv ansvar/risiko for at de tekniske data og at varen i sin helhet passer for tenk funksjon eller kundens sitt behov.
4. Betalingsbetingelser
Standard betalingsbetingelse: Netto per 10 dager for AS med god kreditt. Ved overskridelse av betalingsfristen plikter kjøper å betale morarente iht. den til enhver tid gjeldende sats fastsatt av Finansdepartementet. Kjøpers reklamasjon på uvesentlige mangler fritar ham ikke for rettidig betaling.
5. Salgspant
Selger har salgspant (eiendomsrett) til de leverte varer inntil kjøpesummen med tillegg av renter og omkostninger fullt ut er betalt. (Pantetovens g 3-14, jfr. 5 3-22). Betaling anses utført og godkjent når de er innfridd på selges konto.
6. Priser
Varmepartner AS forbeholder seg retten til tekniske forandringer og endringer av priser uten varsel. Prisene på nettsiden kan svinge ut fra hvert enkelt innkjøp til lager fra våre leverandører.
Skaffevarer, varer som ikke er på lager og varer som går tom under innlegging av ordre kan få prisoppgang ved bestilling/påfyll uten forvarsel.
Feilprising kan skje enten grunnet system feil eller menneskelig svikt, om forskjellene fra normal pris er store vil det varsles til berørte kunder om dette. Deretter vil prisen bli justert til normal pris på faktura eller etterfakturert.
7. Forsendelse
Levering kan skje fra selgers lager eller fra leverandør/produsent. Generelle leveringsbetingelser er EXW i henhold til INC0TERMS siste utgave. Frakt og forsikring belastes kjøper dersom ikke annet er avtalt på forhånd.
Privat levering:
For private leveranser anbefaler vi levering til hentested.
8. Garanti
Selger yter garanti mot fabrikasjons- og materialfeil i henhold til regler fastsatt i Kjøpsloven. Selger påtar seg ikke ansvar for skader eller feil som oppstår av ytre påvirkninger, ulykker, naturlig slitasje, dårlig vedlikehold eller montasje/service/reparasjon utført av uautorisert personell. Produsentens veiledning og forutsettning for montasje og bruk skal følges, brudd på dette kan medføre at garanti kan avises delvis eller i sin helhet.
9. Selgers ansvar for mangler
Selger har intet ansvar for skader eller tap som er en følge av varens videre anvendelse eller for konsekvensansvar så som, men ikke begrenset til, arbeidsutgifter, dagmulkt, skadeserstatning, leie tap, tapt fortjeneste, tapte forretningsmuligheter eller skade som varen har voldt person eller ting, med mindre mangler på varen kan føres tilbake til forsettlig eller grov uaktsomhet hos selger og hvor det fra kjøper kan påvises årsakssammenheng mellom den påklagede mangel og den inntrådte skade*
10. Reklamasjon
Reklamasjoner skal skje skriftlig. Reklamasjoner vedrørende:
- Transportskade eller manko i antall kolli skal straks ved varens ankomst. Kjøper må dokumentere slike skader eller manko for rette fraktfører.
- Manko i innhold av emballerte varer skal skje straks og senest innen 8 dager etter ankomst med spesifikasjon over avvikene.
- Mangelfull vare må skje hurtigst mulig og senest 8 dager etter at mangelen er eller burde vært oppdaget, dog i intet tilfelle senere enn 1 år fra varens mottakelse.
- Arbeid i forbindelse med utbedring av eventuelle mangler må forhåndsgodkjennes av selger og kan ikke utbedres for selgers regning uten samtykke. Erstatning for levert vare faktureres som vanlig ordre, og krediteres helt eller delvis ved avsluttet reklamasjonsbehandling.
Kjøper har ansvar for at varen oppbevares på forsvarlig måte inntil reklamasjon er avklart.
Retur
Retur mottas kun etter forhåndsavtale.
- Ved anmodning om retur må faktura- og/eller pakkseddelnummer oppgis.
- Varer som ønskes returnert skal være i samme stand som ved levering, og i original emballasje der dette anvendes for varen.
- Kunden krediteres den pris som er angitt på orginalfaktura fra Varmepartner. Dersom retur ikke skyldtes feil ved varen eller leveransen beregnes minimum 25% returgebyr samt eventuell returfrakt. Eventuelle returgebyr fra leverandør belastes I tillegg. Varen returneres i original emballasje uten skader og merker.
- Varer som elektriske kort, kretskort, rele, sensorer etc. er det ikke retur på. Har du en sak angående feilbestilling så ta kontakt med oss for å se på en løsning.
12. Force majeure
Selger er uten ansvar for følgene av force majeure.
13. Tvister
I tilfelle søksmål anses selgers verneting som vedtatt av begge parter.
14. Forsikring
Ved CIF og CIP levering dekkes forsikring i henhold til C-vilkår i lncoterms siste utgave. Forsikring ut over dette dekkes bare når kunden uttrykkelig ber om det og da for kundens regning.
15. Emballasje
Paller og annen spesialemballasje faktureres i henhold til faktisk kost. Emballasje tas ikke i retur med mindre dette er avtalt.